5 gyakori pénzügyi és számviteli hiba ami elkerülhető
Vállalkozóként nagy figyelmet kell fordítania a pénzügyi-számviteli feladatokra, még akkor is, ha könyvelő segíti a munkáját. Most bemutatjuk az 5 leggyakrabban előforduló hibát, amit elkövethet:
1, Rendezetlen dokumentumok
Apróságnak tűnik, pedig sok probléma keletkezhet abból, ha nem rendszerezi az iratait. A könyvelőnek havonta át kell adnia a bevételi-kiadási számlákat, és minden egyéb hivatalos dokumentumot, amik a gazdasági eseményekkel kapcsolatban készülnek. Időközben hatalmas mennyiségű iratanyag tud felhalmozódni, éppen ezért érdemes már az elején mappákba sorolnia őket, hogy a későbbiekben ne kelljen tűt keresnie a szénakazalban. Manapság egyre több könyvelőirodánál érhető el Online Dokumentumkezelési megoldás, amely gyors és biztonságos iktatási megoldást nyújthat.
2, Adó és járulékok tervezése
Egy másik gyakori hiba, hogy a pénzfogalmi tervezésből kimarad az adó és járulékok kifizetése. A cég méretétől függetlenül ezek komoly terhet róhatnak a vállalkozások számára, legyen szó a munkáltatót terhelő járulékokról (Szociális hozzájárulási adó, Szakképzési hozzájárulás) vagy a KIVA, TAO és HIPA fizetéséről. A kiadások megtervezése előtt érdemes a könyvelővel egyeztetni a dátumok és a várható összegekről. A tervezéshez segítséget nyújthat egy adónaptár, illetve egy erre alkalmas alkalmazás.
3, Előnytelen adózási forma
A magyar jogszabályok választási lehetőséget kínálnak a vállalkozóknak az adózási forma megválasztását illetően. Érdemes egy megfelelő szakemberrel egyeztetni és több kalkulációt is végezni a várható bevételek, kiadások és bérköltségek alapján, amely alapján meghatározható a vállalkozás számára legelőnyösebb adózási forma. Egy korábbi cikkünkben írtunk arról, hogy Miért jó a Kiva, és kinek éri meg választani? illetve egyszerűsített KATA KIVA TAO kalkulátorunk segítségével Ön is elkészítheti saját számításait.
4, Az eszközök nem a megfelelő forrásból való finanszírozása
Arra is érdemes odafigyelnie, hogy az eszközök finanszírozásakor ne csak idegen tőkére támaszkodjon. Ha túl sok kötelezettséget (rövid vagy hosszú lejáratú hitelt) halmoz fel, az nem kedvez a cég működésének. A finanszírozás tekintetében az illeszkedés elvét is tartsa szem előtt, vagyis lehetőség szerint a tartósan lekötött eszközeit tartós forrásokból finanszírozza.
5, Nem foglalkozik a kintlévőségekkel
A vállalkozói életben gyakran előfordul, hogy a vevők, ügyfelek nem fizetnek időben. Fontos, hogy a határidő lejárta után azonnal cselekedjen, és a hivatalos felszólító levelek kiküldése se maradjon el. Ellenkező esetben, ha bíróságra kell vinnie az ügyet, akkor nem tudja bizonyítani, hogy értesítette az adóst a tartozásáról. Mit tehetünk kintlévőség esetén? című cikkünkben részletesen beszámolunk arról, hogy milyen intézkedéseket érdemes megtennie.
Kíváncsi rá, hogy a felsoroltakon kívül még milyen pénzügyi hibákat követhet el? Akkor olvassa el a 9 pénzügyi hiba, amit minden vállalkozó elkövet című írásunkat.
További szakmai cikkeket ide kattintva érhet el.
2020. Március 05.